Reklamasjon

Meld din skade her


Reklamasjon

Sende inn reklamasjon

Har du vært uheldig og kjøpt en vare fra oss som det er noe feil med eller ønsker å reklamere på? Da kan skjemaet nedenfor enkelt fylles ut. Alternativt kan reklamasjonen sendes til reklamasjon@freeteam.no.

Ved reklamasjon gjøres det en vurdering av produktet, i noen tilfeller må vi sende reklamasjonen videre for en vurdering hos produsent. Dine meninger som kunde vurderes høyt, derfor ber vi deg om å kontakte oss når du får problemer med et produkt du har handlet hos oss. Når vi har mottatt din reklamasjon jobber vi for å få behandlet denne så fort som mulig.

Reklamasjonsrett

Vi gjør oppmerksom på at reklamasjonsretten gjelder produksjonsfeil på varen og ikke feil forårsaket av normal slitasje eller elding av produktet. Reklamasjonsretten forutsetter korrekt montering, korrekt bruk, og at korrekt vedlikehold er gjennomført. En reklamasjon skal gjøres så snart som mulig etter at feil oppdages. Du kan reklamere på en vare i inntil to år etter at du som kunde kjøpte varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger, er reklamasjonsfristen fem år. En godkjent reklamasjon vil dekke materiale og arbeid.

Garanti

Garantien er personlig og gjelder ikke ved videresalg.

Våre produkter har 2 års garanti mot fabrikasjonsfeil eller mangler. Dette vil spesielt gjelde for sømmer, glidelåser og borrelåser, der faktorer som vær-relatert slitasje, vedlikehold og bruksslitasje spiller inn.

For demotelt og brukte telt gjelder 6 måneders garanti mot fabrikasjonsfeil eller mangler.

Garanti gjelder ikke ved mangel på vedlikehold, eller skader som følge av feil montering, eller ved skader fra snø, dårlig vær, nedbør eller vind. Slitasje som følge av manglende vedlikehold dekkes ikke av garantien, som f.eks. lekkasje, sømmer som ryker eller ødelagte glidelåser. Garantien gjelder heller ikke ved skade som følge av feil bruk av kjemikalier, som f.eks. såper og andre vaskemidler som ikke er godkjent av Eurotents. 

Registrer din henvendelse

Det vi trenger av deg for å kunne behandle reklamasjonen på enklest og raskest mulig måte er følgende:

  • Kjøpsbevis (kvittering/kontoutskrift)
  • Beskrivelse av feilen/mangelen
  • Bilder av feilen/mangelen

 

Required
Required
Required
Required
Required
Required
Required